Pozor na podvodné e-maily a sms zprávy
Po dnešním výpadku internetového bankovnictví informuje Česká spořitelna o tom, že výpadek využili podvodníci, kteří se pomocí falešných emailových a sms zpráv snažili vylákat osobní nebo přihlašovací údaje k odblokování účtu. Zapamatujte si prosím, že žádná banka nechce po svýchContinue Reading
Pozor na podvodné e-maily a sms zprávy
Po dnešním výpadku internetového bankovnictví informuje Česká spořitelna o tom, že výpadek využili podvodníci, kteří se pomocí falešných emailových a sms zpráv snažili vylákat osobní nebo přihlašovací údaje k odblokování účtu.
Zapamatujte si prosím, že žádná banka nechce po svých klientech osobní nebo přihlašovací údaje pomocí sms nebo emailu. Vždy, ale opravdu vždy když vám příjde email z banky, který po Vás tyto údaje chce, jde o podvod.
V poslední době se stává, že podvodníci dokonce volají jménem banky a snaží se tyto údaje vylákat. Opět platí, že banka tyto údaje nikdy nechce. Maximálně po vás může chtít rodné číslo, to ale řekněte jen v případě že voláte do banky vy a potřebujete s něčím poradit. Rodné číslo totiž funguje jako ověření Vaší totožnosti.
Níže přikládám zprávu, která se Vám může objevit po přihlášení do aplikace nebo bankovnictví na webu:
“Dobrý den,
vítáme Vás zpět! George i naše webové stránky si daly v předvánočním období nečekanou pauzu. Za výpadek se moc omlouváme.
Aby toho dnes nebylo málo, zaznamenali jsme také podvodné e-maily a SMS s informacemi o zablokovaném internetovém bankovnictví s možností okamžitého odblokování. Odkaz ve zprávě vede na podvodnou stránku, kde se podvodníci tímto snaží získat Vaše přihlašovací údaje.
Prosíme na takovou zprávu nereagujte. Jde o tzv. phishing. Nikdy Vás z SMS zprávy nebo e-mailu nežádáme o jakoukoliv akci spojenou s přihlášením do internetového bankovnictví.
Pokud máte pochybnosti o obdržené zprávě, ihned kontaktujte linku 800 207 207.
Děkujeme Vám.
Česká spořitelna”
Další články na toto téma
Komentáře
One thought on “Pozor na podvodné e-maily a sms zprávy”
Napsat komentář
Před přidáním dotazu se prosím podívejte jestli už nebyl někde v diskuzi zodpovězen, díky.
Dobrý den, dnes 29.12.2020 asi v 16.30-16.45 jsem se pokoušel přihlásit k George, ale marně i po 3 pokusech, když se mi zdařilo jen
zadat č.konta, ale už ne heslo a George své
připojení náhle rychle ukončil. Po zavolání na linku 800207207 jsem pokus přihlásit se opakoval, ale situace se opakovala se závěrem
zklientské linky, že chyba je v pomalosti mého počítače, kterou musím vyřešit s pos-
kytovatelem připojení k internetu. Žádný takovýto problém v minulosti se opakovaně
neprojevil. Jen jednou jsem se s pomocí této linky úspěšně připojil k George a mohl jej použít k platbě. Přičítám dnešní
problém době mezi svátky,kdy jsou zřejmě dovolené a George neni plně funkční jako 23.12.2020. Doufám, že ČS takové situace lépe zvládne. S přáním zdraví v Novém roce
Aleš.